piątek, 25 sierpnia 2017

Christie Golden - Arthas. Przebudzenie Króla Lisza - recenzja.

"Mój synu... W dniu, w którym się urodziłeś, po same krańce lasów Lordaeronu, szeptano imię... Arthas."

Tymi słowami rozpoczyna się cinematic dodatku do World Of Warcraft - Wrath of the Lich King. Jednak dzisiaj nie będzie pogadanki o grze, skupimy się na powieści autorstwa wspaniałej Christie Golden "Arthas. Przebudzenie Króla Lisza". Książka miała premierę w Polsce 2 sierpnia, tego roku.

Przedstawiona przez Golden historia opowiada o Arthasie Menethilu, synu Terenasa Menethila II, księciu Lordaeronu, dziedzicu tronu. Mamy do czynienia z dzieciństwem bohatera, latami młodzieńczymi oraz jego wewnętrzną przemianą. Wierni fani świata Azeroth zapewne domyślają się, że chodzi o wydarzenia przedstawione w grach Warcraft III: Reign of Chaos oraz Warcraft III: The Frozen Throne, kiedy to dzielny i prawy książę, paladyn, zabija swego ojca i zmienia się w Rycerza Śmierci, Czempiona Plagi. Nie bez powodu również na samym początku wspomniałam o dodatku do WOW'a Wrath of the Lich King. Po pierwsze; Arthas Menethil, już jako Król Lisz, był tam głównym przeciwnikiem. Po drugie; powieść wprowadza do dodatku. Co to znaczy? Opisuje wydarzenia sprzed fabuły, a kończy się sceną, która rozpoczyna cinematic WOTLK, chodzi tu o tytułowe przebudzenie Króla Lisza.

Budowa książki jest bardzo ciekawa. Powieść podzielono na trzy części, z czego każda (oprócz pierwszej) rozpoczyna się Interludium; czyli przedstawione są wydarzenia z teraźniejszości, a pozostałe rozdziały opowiadają jak do nich doszło. Dodatkowo, jak na tak krótką książkę, pani Golden wspomina o naprawdę wielu wydarzeniach. W sumie nic dziwnego, Arthas jest według mnie bardzo bogatą w doświadczenia postacią w uniwersum. Jedyne co mi się nie podoba to to, iż historie z Warcrafta III: Reign Of Chaos i The Frozen Throne, są takie ubogie w szczegóły. Fajne jest również to, że na samym początku są zamieszczone mapki, przedstawiające miejsca, gdzie dzieje się fabuła.

Ogólnie rzecz biorąc książka Christie Golden jak zwykle wgniotła mnie w podłogę. Tym bardziej, że Arthas, Król Lisz, jest moją ulubioną postacią ze świata Warcrafta. Niezaprzeczalnie jest bohaterem tragicznym, który chciał dobrze, ale wyszło jak zawsze i stał się jednym z największych złodupców Azeroth. Powieść bardzo polecam, zarówno osobom nowym w uniwersum, jak i starym wyjadaczom Warcrafta. Czytając epilog, dosłownie się popłakałam. Z jednej strony wzruszyły mnie opisane w nim wydarzenia, a z drugiej strony było mi smutno, że to już koniec książki. No, ale z dobrymi lekturami tak jest; kończą się zbyt szybko. Moja ogólna ocena to 9/10. Następne w kolejce będą "Zbrodnie wojenne", również spod pióra Golden. Przyznam szczerze, że przeczytałam 6 rozdziałów i już mi się podoba.

AUTOR: Christie Golden
WYDAWNICTWO: Insignis
ROK WYDANIA: 2017
NUMER ISBN: 978-83-65743-25-1
SUGEROWANA CENA: 39,99 zł
PRZEKŁAD: Dominika Repeczko
OCENA: 9/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz